Praktisk information för utställare

Generell info

Inflytt
Tisdag 23 mars kl. 08.00-20.00

Utflytt
Torsdag 25 mars kl. 16.00-22.00

Öppettider för utställare
Onsdag 24 mars 08.00 – 17.00
Torsdag 25 mars 08.00 – 16.00

Säkra möten

Säkerhet har alltid varit en av våra främsta prioriteringar, nu mer än någonsin. Vi gör allt för att våra event och anläggningar ska vara rena och säkra mötesplatser för att träffas och göra affärer. Din hälsa och ditt välbefinnande är vår högsta prioritet

Vi har höjt våra redan höga krav på hygien och utvecklat nya hälso- och säkerhetsrutiner för att möta de utmaningar som Covid-19 innebär. Du kan därför känna dig helt säker när du besöker våra event och anläggningar.

Läs hela Easyfairs Saftey Page här.

Vad är Smart Badge?

Smart Badge förvandlar dina besökare till kvalificerade leads!
Som utställare får du under inflyttningen en läsare att sätta i montern. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin Smart Badge samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande mail i slutet av mässdagen.

Och om du har ett GoLeads eller GoPlus får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert My Easyfairs efter att mässan stängt.

Hur marknadsför Easyfairs mässan?

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke. Vi lägger gärna upp era gästartiklar, nyheter och aktiviteter på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Vi arbetar bland annat med:

  • Samarbetar med branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Telemarketing
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta robert.johansson@easyfairs.com

 

My Easyfairs

I vår utställarportal MyEasyfairs lägger ni upp information om företaget, er logga, kontaktuppgifter, registrerar monterpersonal. hämtar banners och er digitala biljett.

Registrera monterpersonal

Du kan själv registrera er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Hör av dig till robert.johansson@easyfairs.com om du behöver ett nytt login.
  2. Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken ”förbered din monter”.
  4. Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
  5. Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  9. Personen får nu ett mail med sitt utställarkort till den mailadressen du angav.

Vad är Visit connect?

Samla in kontaktuppgifter! För dig med GoLeads och GoPlus.
 
Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna som besöker din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras Smart Badge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg. Följ därefter de sju punkterna i mailet för att aktivera licensen.

När din licens är aktiverad kan du scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den enhet ni valde. För att kunna lägga all er tid på plats på kundkontakt under mässan, så behöver detta vara gjort i god tid innan mässan går.

Marknadsföring tillsammans

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och sprida ordet om Advanced Engineering i era kanaler och nätverk*.

  • Bjud in era kunder och nätverk.
  • Sprid er medverkan på sociala medier.
  • Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad. Maila det till robert.johansson@easyfairs.com

*Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som i slutänden publiceras i mässans marknadsföring.

Se upp för falska leverantörer

Se upp för falska leverantörer av databaser och liknande bedrägerier!

Vi på Easyfairs vill uppmärksamma er på att det cirkulerar e-postmeddelanden med oönskade och bedrägliga erbjudanden om databaser och andra ”tjänster”.

Om du erhåller ett sådant erbjudande är det rent bedrägeri och kommer inte från Easyfairs. Easyfairs säljer aldrig besökardata till tredje part.

Databaserna från dessa företag är för det mesta antingen felaktiga, ofullständiga, av dålig kvalitet eller till och med falska och / eller har samlats in eller skaffats i strid med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).

All användning av namnet Easyfairs eller Advanced Engineering som dessa företag använder är utan vårt tillstånd och olagligt.

Vänligen svara inte på dessa e-postmeddelanden. Du bör under inga omständigheter göra några betalningar till företagen bakom dem.

Vänligen informera Easyfairs om du får sådana erbjudanden så att vi kan varna andra.

Kan man föreläsa?

Det finns möjligheter att föreläsa på mässan. Kontakta Anna-Karin Forsblad för upplägg, ämne och scen ni är intresserade av.

Anna-Karin Forsblad
Head of Event
+46 31 381 62 25
annakarin.forsblad@easyfairs.com

Scroll to Top