Sälj mer när konjunkturen planar ut

Inför den kommande ekonomiska cykeln är kraven högt ställda på inköpare och påverkare som jobbar nära produktutvecklingen inom tillverkande industri att hitta rätt leverantörer av produkter och tjänster till rätt pris. Samtidigt ökar trycket hos OEM-företag på high value manufacuring.

4 sätt att tjäna på konjunkturförändringen:

  1. När det blåser kan marknaden och leverantörers erbjudanden förändras, detta vet era prospekts. Var beredda på prisförhandling och ha era argument och möjliga rabatter redo.

  2. Fokusera på de delar av er verksamhet som har bäst avkastning och lägg extra krut på försäljning med bäst marginaler.

  3. Erbjud annat än ex. längre faktureringstid – kan kunden få något extra som inte kostar er något?

  4. Hitta sätt att spara tid, t.ex. genom att delta på mötesplatser där du kan avverka många kundmöten på en och samma gång och på så sätt få fler kunder snabbare.

På Advanced Engineering vill vi hjälpa dig som vill nå fram till beslutsfattare kring inköp vid produktutveckling inom tillverkande industri att spara på minuterna. Varje utställare gör i genomsnitt 20 kvalitativa möten med potentiella kunder under 2 dagar. Hur mycket tid sparar det dig?

Scroll to Top